Wyposażenie biura w sprzęt poleasingowy dla firmy wchodzącej na rynek 0
Wyposażenie biura w sprzęt poleasingowy dla firmy wchodzącej na rynek

Wyposażenie biura w sprzęt komputerowy z dofinansowania Urzędu Pracy, czyli sposób na oszczędności, które można przeznaczyć na dalszy rozwój działalności

Jeśli jesteś młodym przedsiębiorcą, mój tytuł z pewnością przyciągnął Twoją uwagę. Rozpoczęcie własnej działalności generuje bardzo duże koszty, które zwłaszcza na starcie wymiernie wpływają na nasze przychody, bo tak naprawdę tylko nielicznym uda się od razu wejść na rynek z zyskiem. Nawet w przypadku uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej na rozpoczęcie działalności, 20 tysięcy wydaje się odpływać z konta szybciej niż trwa cała procedura starania się o środki. Dlatego pomyślałem, że dam Ci konkretne propozycje na wyposażenie miejsca pracy, wybierając do tego produkty poleasingowe. Tutaj od razu nadmienię, że śmiało możesz zakupić taki sprzęt ze wsparcia unijnego, jeśli jest na niego wystawiana faktura oraz sprzęt posiada gwarancję, tak jak to wygląda w naszej firmie.

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że każdy ma inny gust, dlatego przygotowałem 3 propozycje, żeby każdy wybrał coś dla siebie, a będą to laptop, komputer stacjonarny oraz coraz częściej wybierany All-in-One.

Laptop do biura. Podzieliłem je na serie, bo tak łatwiej będzie dokonać wyboru:

Na początku każdy zadaje sobie podstawowe pytanie, Dell, HP, a może Lenovo? Co ja sądzę? Marka jest dowolna, wybierz tę, która najbardziej odpowiada Twoim preferencjom. Każdy ma swoje sympatie i antypatie sprzętowe, jeden fachowiec będzie polecał Della, inny HP, a przecież wszystko to tylko i aż sprzęt elektroniczny, w większości oparty na podzespołach tych samych markowych producentów. Są w nich procesory Intel Core, dyski produkują Sandisk, Samsung czy WD, matryce dostarcza LG, a pamięci Micron… rozumiesz? Główne podzespoły nie różnią się za bardzo, a jakość wykonania biznesowych modeli też nie odbiega od siebie znacząco. Dlatego osobiście uważam, że nie ma tutaj sensu wskazywanie wyższości danego producenta i jednogłośnie uznajemy, że produkty każdego z nich są godne polecenia, a wybór to już kwestia gustu i zapotrzebowania.

HP serii EliteBook

HP serii EliteBook to jedne z pierwszych konstrukcji mających kształt ultrabooka. Subtelny, prosty design, matowa matryca oraz niskonapięciowy procesor Intela to nie wszystkie ich zalety. Laptopy te jak na klasę biznes przystało posiadają obudowę ze stopów magnezu oraz aluminium, dzięki czemu dostajemy ciekawą i bardzo wytrzymałą konstrukcję do biura. Procesor i5 bądź i7 (odpowiednio dla serii EliteBook G1 4. generacji, G2 5 generacji, G3 6. generacji oraz G4 dla siódmej) wraz z 8 GB pamięci RAM z pewnością zaspokoją Twoje potrzeby wydajnościowe. Atutem tego modelu jest również fakt, że możemy w nim zainstalować 2 dyski, jeden zwykły 2,5” oraz drugi M.2. Jest to bardzo dobre rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych, które są niezbędne w zachowaniu ciągłości działania w sytuacjach kryzysowych, dlatego na pierwszym szybkim dysku SSD instalujemy system operacyjny, a na drugim, może on być talerzowym (HDD), tworzymy kopię bezpieczeństwa najistotniejszych firmowych danych. Laptopy posiadają również dodatkowe opcje zabezpieczeń takie jak czytnik linii papilarnych czy moduł TPM oraz Bluetooth, a standardowo każdego laptopa tej serii można zabezpieczyć linką Kensington. Ich ceny rozpoczynają się już od kilkuset złotych. Modele są dostępne w rozmiarach:12,5” seria EliteBook 820, 14” seria EliteBook 840 oraz 15,6” seria EliteBook 850 z matrycami HD oraz FullHD. Więcej informacji na naszej stronie https://hs.pl/pl/searchquery/elitebook/1/phot/5?url=elitebook 

Nieco tańsza i mniej wyposażona jest seria HP ProBook, np. HP ProBook 640, 650. Jeżeli zatem nie potrzebujesz obudowy w pełni aluminiowej, głośników Bang & Olufsen czy czytnika linii papilarnych, to seria ProBook będzie równie dobrym i zarazem nieco tańszym wyborem.

Dell serii  Latitude 

Dell serii Latitude to tak naprawdę sprzęt stworzony do pracy w biurze, poza oczywiście trwałą konstrukcją cechuje go również prosty design. Część laptopów posiada niskonapięciowe procesory serii M oraz U od Intela, które są odpowiednio przygotowane do pracy biurowej, więc nie musisz się martwić, że zabraknie Ci wydajności, a dodatkową zaletą będzie tu wydłużony czas pracy na baterii. Zestawiony z 8 GB Pamięci RAM oraz dowolnie wybranym dyskiem, najlepiej SSD, będzie z pewnością świetnym rozwiązaniem. Ceny tych modeli rozpoczynają się już od 600 zł, np. za E6440. Nowsze generacje E5440 lub E5540 i wyższe są odpowiednio droższe.     

https://hs.pl/pl/searchquery/latitude/1/phot/5?url=latitude

Dell Latitude E7240, E7250 to mobilne serie ultrabooków z małym 12-calowym ekranem. Cechuje je również niska waga oraz niewielkie rozmiary, co sprawia, że są bardzo poręczny i spokojnie wrzucimy je do torby z dokumentami. Jest to doskonała propozycja, jeśli Twoja praca polega na częstych wyjazdach, spotkaniach i przemieszczając się potrzebujesz mieć ze sobą komputer. Z doświadczenia wiem, że waga sprzętu ma znaczenie, dlatego nie zawiedziesz się kupując laptopa tej serii. 

Dell Latitude E7440 

To jedne z największych dostępnych na rynku ultrabooków, klasyki z 14-calowym ekranem łączące mobilność oraz funkcjonalność. Można je zabrać na spotkanie czy też za sprawą większej matrycy wygodnie pracować na nich w biurze. Seria Latitude posiada również modele z serii E6440, E6430, E5440 i E5450 o nieco grubszej linii obudowy, są to klasyczne notebooki, często wyposażone w napęd optyczny, przez co są nieco cięższe. 

Dell posiada również ekskluzywną serię XPS, to z kolei najmniejsze laptopy na rynku. Bezramkowy model 13,3” posiada rozmiar standardowej 12” E7250 i jest przy tym jeszcze lżejszy i smuklejszy, a jakość wykonania to top topów. Jednak za takie ferrari wśród laptopów trzeba odpowiednio słono zapłacić, nowe modele oscylują w granicach 10 000 zł, a używane kupisz u nas za ⅓ tej kwoty! 

Lenovo ThinkPad T450/ T460

Oczywiście Lenovo również posiada w swojej ofercie odpowiedniki EliteBooka czy Latitude. Jest to seria ThinkPad, rozsławiona jeszcze za czasów marki IBM jako sprzęt niezniszczalny. Taki jest również i dziś, bo podobnie jak konkurenci zbudowany został na bazie stopów magnezu i aluminium, posiada wytrzymałe obudowy, a wyposażenie jest oczywiście zależne od specyfikacji. Odpowiednikiem Della XPS w serii Lenovo są modele ThinkPad Carbon X1, czyli laptopy do zadań specjalnych. Ultrawytrzymałe i spełniające wojskowe kryteria, to sprzęt, który z łatwością wytrzyma starcie… nawet z Twoim dzieckiem;)

Biurowe doposażenie laptopa

Korzystanie z laptopa w biurze to dobra propozycja, ale o ergonomii i wygodzie pracy możesz wtedy zapomnieć. Na szczęście wszystkie laptopy klasy biznes są wyposażone w port stacji dokującej i jeśli się w nią zaopatrzysz, wpinasz do niej cały sprzęt, który posiadasz w biurze. Możesz podłączyć jeden, dwa, a nawet więcej monitorów, drukarkę oraz inne urządzenia peryferyjne. Dzięki temu rozwiązaniu, kiedy musisz wyjść na spotkanie, odpinasz tylko komputer od stacji dokującej, oszczędzając czas. Cena poleasingowej stacji dokującej zaczyna się od około 50 zł w zależności od modelu, czyli mamy komfort pracy za grosze. Takie rozwiązanie znajdziesz jedynie w komputerach klasy biznes, których oczywiście nie brakuje na naszej stronie (link poniżej). Pamiętaj również, aby wyposażyć się także w dodatkowy zasilacz do takiej stacji, wówczas w domu czy w torbie będziesz mógł trzymać zasilacz przenośny, zaś ten przy stacji dokującej będzie podpięty na stałe, więc wchodząc do biura podłączysz komputer do pracy jednym kliknięciem.

https://hs.pl/pl/c/Stacje-dokujace/139

Komputer stacjonarny do biura

All in One

Poszukując komputera do biura warto rozważyć zakup wersji All-in-One. Łączy ona w sobie komputer i monitor, dzięki czemu zaoszczędzimy miejsce pod nogami. To dobra propozycja dla osób, które od razu zdyskwalifikowały standardowego peceta i myślały o zakupie laptopa. Do dłuższej pracy komputer AiO z pewnością będzie lepszą propozycją, a w zależności od tego, do czego będziecie używali komputera, nasi specjaliści dobiorą odpowiednią konfigurację. Przewaga nad laptopem, czyli brak kabli, jeśli zaopatrzymy się w mysz i klawiaturę bezprzewodową oraz większa swoboda pracy, dzięki możliwości regulacji monitora, sprawia, że klienci coraz częściej wybierają AIO. 

Komputery stacjonarne 

Zanim przejdę do opisywania komputerów, kilka słów na temat rodzajów jednostek centralnych. Wiadomo, że każda firma różni się powierzchnią, specyfiką pracy oraz ludźmi. Dlatego postanowiłem omówić, na czym polegają różnice między obudową Tower, SFF oraz Tiny. W dużym skrócie są to po prostu rodzaje wielkości naszych komputerów, i tak Tower jest dobrą propozycją dla osoby, która będzie chciała mocno modyfikować komputer, bo dzięki dużej obudowie mamy dużą możliwość rozbudowy, o większy zasilacz, pamięć RAM czy kilka dysków. SFF ma możliwość rozbudowy, lecz ograniczoną i posiada zazwyczaj zasilacz o niższej mocy, ale można zamontować tu np. dedykowane karty graficzne “low profile” (ba, można pokusić się nawet o małą jednostkę, na której będzie można pograć w gry!). TINY ma oczywiście najmniejszą możliwość rozbudowy, jednak nie jest to jego wadą, bo nie do tego jest stworzony. To najmniejsze jednostki centralne stworzone do montażu w miejscach, w których nie postawimy sobie normalnego PC i możemy rozbudować je jedynie w zakresie pamięci RAM czy podmienić dysk twardy. W zamian zyskujemy za to możliwość montażu np. na monitorze czy przykręcenia pod blatem biurka na uchwycie VESA. Wybór zależy zatem od preferencji i tego, czy w przyszłości mamy w planach jego modyfikację.  

Komputery biznesowe mają jednolity design, np. Dell występuje w szaro-czarnych kolorach, dzięki czemu postawienie w biurze kilku takich jednostek, nawet różnych modeli, daje wrażenie przemyślanych zakupów. Jeśli poszukujesz komputera z obudową Tower, polecam serie Dell Optiplex 3020, Optiplex 7010 oraz HP 600 G1. Wszystkie występują w wersjach TOWER oraz SFF, a to znaczy, że kupujesz i dostosowujesz sprzęt do swojego zapotrzebowania. Do pracy księgowego czy też obsługi podstawowych czynności biurowych wystarczy SFF wyposażony w 8 GB pamięci RAM i szybki dysk SSD, natomiast dla grafika polecimy coś w dużej obudowie Tower, wzbogaconego o zewnętrzną kartę graficzną, nawet z najnowszej półki, jak GTX 1650.

https://hs.pl/pl/c/HP/146/1/default/1/f_producer_2559/1/f_producer_2553/1 

Firma Lenovo posiada zaś w swojej ofercie bogatą gamę komputerów Lenovo ThinkCentre serii “M”, dla przykładu  M93. Analogicznie do poprzedników znajdziemy je w wersji Tower, SFF, ale również w wersji TINY. Wspomnę tylko, że te najmniejsze są dostępne z kartą WLAN oraz BT, dzięki czemu możemy je przykręcić pod biurkiem czy zawiesić z tyłu monitora i stworzyć zestaw All-In-One, pozbywając się kabla sieciowego.

https://hs.pl/pl/c/Lenovo/145 

Monitor do biura

Monitory poleasingowe to świetna propozycja, gdyż w niskiej cenie otrzymamy sprzęt, który posiada porządne matryce oraz szereg regulacji, niekoniecznie dostępnych w standardzie nowych sklepowych monitorów niższego segmentu cenowego. Zasadniczo wszystkie mają odświeżanie na poziomie 60 Hz oraz matryce TN. Wiele modeli posiada również funkcję PIVOT, np. 24-calowy Lenovo ThinkVision LT2452 czy też  Samsung S24E65UPL. Warto nadmienić, iż oferowane monitory przeważnie nie posiadają wejścia HDMI, lecz w zamian dostajemy porty DVI, DisplayPort oraz USB. Obie propozycje możecie dostać w granicach 300 zł. 

https://hs.pl/pl/c/Monitory/127 

Licencja systemu Windows w przypadku zakupu komputera lub laptopa poleasingowego

Gdy kupujesz komputer bądź laptop poleasingowy z naklejką COA, nasza firma nie dostarcza preinstalowanego systemu Windows wraz ze sprzętem. Oczywiście komputer posiada sticker, który zgodnie z wymogami firmy Microsoft umożliwia instalację systemu do wersji Windows 10 Home lub Pro MAR, ale ten jest u nas dostępny jako opcja dodatkowego zakupu.

Czym jest Licencja MAR?

Komputery poleasingowe dostępne na rynku polskim to sprzęt w większości sprowadzony z zagranicy, więc nie możesz używać certyfikatu COA i zainstalować na jego podstawie systemu operacyjnego w wersji polskiej. MAR to specjalna wersja systemu Windows przeznaczona dla komputerów i laptopów zregenerowanych (po prostu dodatkowy sticker z nowym numerem seryjnym, tzw. legalizacyjnym). Koszt takiej licencji to około 100 zł za wersję Home i 150 za wersję PRO, a dla placówek edukacyjnych ceny będą odpowiednio niższe.

Drukarka

W przypadku drukarek najważniejszymi kryteriami wyboru są odpowiednio: koszty eksploatacji, możliwość druku dwustronnego i praca w sieci, dlatego warto zastanowić się, czy zakup taniej laserowej drukarki w sklepie jest w ogóle opłacalny. Jeśli chodzi o modele poleasingowe, to znajdziesz u nas dobre i bezkonkurencyjne modele Samsunga, HP czy też Brother, które za niską cenę wydrukują dziesiątki tysięcy kartek i będziesz miał sprzęt o wiele tańszy w eksploatacji niż w przypadku popularnych modeli, które zobaczysz w sklepie.  

Za kwotę od 300 zł dostajesz w pełni sprawne urządzenie na gwarancji z duplexem i wejściem sieciowym, dzięki czemu po podłączeniu do routera WiFi otrzymujemy w pełni bezprzewodową drukarkę, a jej toner wystarczy na wydrukowanie aż 10.000 stron przy 5% pokryciu. Zamiennik tonera po jego wyczerpaniu to natomiast koszt około 100 zł. Dla porównania, często kupowana nowa Drukarka Brother HL-1110E posiada toner na 1000 stron, którego koszt to około 60 zł (to koszt zamiennika oczywiście), czyli wydrukowanie 10 tysięcy stron kosztuje 600 zł. Rachunek jest prosty, tracimy 500 zł na każdych 10 tysiącach wydrukowanych kartek, nie wspominając o różnicy jakości drukarek i dodatkowych funkcjach, których brak w tańszym odpowiedniku.  

I jest tylko jedno “ale”, drukarki poleasingowe od HP, Samsunga czy Brother to raczej "klockowate" urządzenia i nie ma w nich nic zachwycającego. Drukarka nie jest jednak od tego, żeby się nią zachwycać, ma działać i w tym zadaniu sprawuje się doskonale. Po zakupie wystarczy tylko od czasu do czasu dorzucić jej papier do podajnika i wymienić toner, nic więcej, te drukarki po prostu się nie psują.

https://hs.pl/pl/c/Drukarki/128 

Jak widzisz sprzętu do wyboru jest naprawdę wiele, a zestawiając go z zakupem nowych sztuk oszczędzasz około 70% wartości. Czy zatem warto wyposażyć nowe biuro w sprzęt używany? Zdecydowanie tak, oszczędzasz pieniądze, które możesz zainwestować w inny sposób, zyskując jednocześnie na jakości sprzętu. 

Komentarze do wpisu (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl